background image

Om du uppskattar hög servicegrad ska du välja oss

Vår metod att sätta kunden i fokus börjar inifrån: med att ta väl hand om medarbetare, tolkar och översättare. Det ger oss ett nätverk av lojala och engagerade människor som gör sitt yttersta i varje uppdrag. Något som i slutänden kommer våra kunder tillgodo.

Lojala medarbetare och hög servicegrad

Hos Tolkresurs ska alla känna sig väl omhändertagna – såväl kunder som medarbetare, tolkar och översättare. Vi ska ge schysta villkor och försöker alltid se till att vår personal både trivs och har bästa möjliga förutsättningar att göra ett bra jobb. Så har vi också fått uppmärksamhet av flera kunder för att vara ovanligt serviceinriktade.

Skickliga tolkar och hög leveranssäkerhet

Lika noggranna är vi med att ge bra service till våra tolkar och översättare, så att de kan göra sitt allra bästa. Tillbaka får vi en kår av lojala, skickliga yrkesmänniskor och väl utförda uppdrag. Det är en av de främsta anledningarna till att vi har så nöjda kunder och hög leveranssäkerhet. År 2015 var tillsättningsgraden hela 99,3 procent!

Teknik som hjälper både dig och oss

Vi investerar ständigt i ny teknik. För att bli effektivare, skickligare och snabbare. Men också för att hålla priserna nere. Särskilt stolta är vi över vårt egenutvecklade bokningssystem, Verto (tolk på latin). Det ger oss smarta lösningar på allt från att boka tolk till att välja rätt person för uppdraget och ge återkoppling.

163 språk och dygnet runt-service

Med vårt nätverk av kompetenta tolkar och översättare representerar vi drygt 160 språk. Samtliga har språkutbildning, de flesta dessutom någon branschkompetens och självklart arbetar vi alla under tystnadsplikt. Så vare sig du behöver en samhällstolk, affärstolk eller en bestyrkt översättning kan vi hjälpa dig. Vi har öppet alla dagar, dygnet runt.

Tolkresurs