background image

Från Ångermanland
till världen

Ända sedan starten 2009 har det varit tydligt för oss att vi verkar i en servicebransch. Den insikten är en viktig del av vår framgång.

Tolkresurs startades år 2009 i Härnösand av bröderna Mohammad och Hamid Khanahmadi. Till en början deltog vi i små upphandlingar men efterhand blev de större och till slut växte vi ur våra lokaler. År 2012 flyttade Tolkresurs till Sundsvall och tecknade samtidigt avtal med Migrationsverket. Innan flytten var vi tre medarbetare. Idag är vi runt 20.

Service som börjar inifrån

Vår stadiga tillväxt har vi helt och hållet våra lojala medarbetare att tacka för. Under hela vår resa har vi varit noga med att se till att våra medarbetare trivs. Vi började med att skapa rätt förutsättningar för alla att göra ett bra jobb. Lika noggranna var vi med att ge våra tolkar och översättare bra service – så att även de kunde göra sitt allra bästa. Det har gett oss en lojal kår av professionella och skickliga tolkar. Flera kunder har också under åren påpekat att vi är väldigt serviceinriktade.

Tekniken gav oss hävstång

Tidigt satsade vi på ny teknik och var bland de första i landet att använda sms- bekräftelse. Vi var tidiga även med Facebook, Twitter och Linkedin, inte minst för att hitta kompetenta tolkar – vilket gav både snabba och goda resultat. Sedan dess återinvesterar vi en stor del av vinsterna, inte minst i tekniska lösningar som förenklar administrationen och gör oss ännu effektivare.

Eget effektivt bokningssystem

Idag är vi stolta över att tillhandahålla ett helt egenutvecklat bokningssystem, Verto. Verto betyder tolk på latin, och ger oss smarta lösningar på allt från att boka tolk till att välja rätt person för jobbet och ge möjlighet till återkoppling efteråt – direkt på rätt uppdrag, snabbt och effektivt. Bra för både dig och oss! Just nu jobbar vi med att utveckla ett system för videotolkning, så att det blir mycket enklare än vad som är möjligt idag. Men det återkommer vi till!

Tolkresurs